Ouderenbusreis 2016 - 2008

2016 De Zwarte Madonna (Vaals)

18 juni 2016

Startpunt dit jaar was Cafe Amadeus aan de markt in Geleen. Na de koffie en vla vertrok de bus naar Vaals. Hier werden de vele beelden in het Zwarte Madonna museum bekeken. De lunch werd genuttigd vlak bij het drielandenpunt.

/imagecache/download/uploads/2021/01/13445331-1012452735474776-5518577953932404992-n.jpg

Aan het eind van de middag werd in Café Modern (Voeren) heel wat muntjes in het mooie draaiorgel gegooid alvorens werd begonnen aan de terugreis naar Geleen.

2014 Busreis Kiwanis Geleen

Woensdag 2 juli 2014

’s Ochtends worden de mensen door onze leden opgehaald en na op een centraal punt (Café Amadeus markt Geleen) koffie met vla gegeten te hebben, vertrekken wij met de bus. Onze eerste stop dit jaar was het mijnmuseum in Heerlen. Hierbij bleek (wel verwacht trouwens) dat er veel oud mijnwerkers bij waren. Zowel de verhalen als de tranen over de staatsmijn Maurits (Geleen) kwamen spontaan los.

Na een mooie tocht, met steile afdalingen!, hebben wij allen genoten van een goede lunch op het Drielandenpunt. Hoogtepunt natuurlijk, zeker omdat er een optreden was van een super goede muziek groep, die samen met onze doelgroep, het hele Limburgse repertoire hebben gezongen. Lievelingslied was, is en blijft “geneet van t laeve, zolang este kins, maak sjpas en plezeer, doe laefs toch mer ins”. Leven en plezier maken hebben we deze dag met zijn allen, zeer zeker gedaan.

’s Middags een tocht door België met een zonnige stop op een mooi terras in Teuven. Het moeder de Gans bier smaakte prima. Om 17.00 uur weer terug naar Geleen, waar de leden van Kiwanis Geleen de ouderen vervolgens zelf terug brachten naar hun huis. De mensen waren allemaal super enthousiast en dankbaar. Er zijn aan deze dag geen kosten verbonden voor onze gasten.

2012 Glaasje op laat je rijden

Zaterdag 2 juni 2012 was het weer zover. De Kiwanis Geleen Busreis voor de ouderen. Met dit jaar oa. een bezoek aan het Glasblaasmuseum in Vaals.

2011 Met de bus door het prachtig heuvelland

Zaterdag 28 mei 2011 was het tweejaarlijks bus-uitstapje met de oudere Geleendenaren weer een succes.

Begonnen werd met een kop koffie en een lekker stuk limburgse vlaai bij Amadeus. Daarna startte de bus-tour door het heuvel-land met een mooie omweg door de oude straten van Maastricht.

De lunch werd genuttigd bij de Bokkerijder, Drielandenpunt te Vaals. Ras entertainer KeskeToe trakteerde ons op een humoristische act met de nodige Limburgse meezing-liederen.

De tocht werd vervolgd richting de Belgische Voerstreek. Abdij Valdieu werd de volgende pitstop. Na de bezichtiging van de basiliek werd op het terras in het heerlijke zonnetje genoten van een heerlijk abdijbiertje.

Hierna werd de terugreis aanvaard en arriveerde rond de klok van zessen de bus in Geleen.

2009 Busreis voor bejaarden

Zaterdag 20 juni 2009

Startpunt dit jaar was Cafe Amadeus aan de markt in Geleen. Na de koffie en vla vertrok de bus naar de Beekse Bergen waar wij van een Safaritocht konden genieten. Na de safaritocht genoten wij van een heerlijke lunch. Op de terugweg naar Geleen was er een pitstop bij de Ballasthoeve waar een Belgisch biertje op ons wachtte. Terug in Geleen konden wij met z’n allen stellen dat het weer een geslaagde dag was geweest.

2008 Sjef Diederen.

Zaterdag 7 juni 2008

Startpunt dit jaar was Cafe Amadeus aan de markt in Geleen. Na de koffie en vla vertrok de bus naar de heuvels van Zuid Limburg waar wij van de prachtige bloessemt konden genieten. De lunch werd muzikaal opgeluisterd door Sjef Diederen.