Ouderenbusreis 2023

Eén van de hoogtepunten van de Geleense Kiwanisclub is onze (twee) jaarlijkse busreis, dit jaar samen met 47 iets oudere mensen, die wel een verzetje kunnen gebruiken.

In feite is onze basis: kinderen helpen, maar wij vergeten hun grootouders natuurlijk ook niet.
Gelukkig konden wij na een paar stille corona jaren op zaterdag 10 juni 2023 voor de 14e keer weer op stap gaan.

De Kiwanis Geleen leden haalden de mensen rond 8:00 uur thuis op en kwamen dan bij elkaar om een kopje koffie met vlaai te gebruiken op de gezellige binnenplaats van De Boerderie Gelaen, Hofstraat te Geleen.
Om 9 uur zijn we met recordaantal van 58 mensen in een lange bus, met achter het stuur de prima chauffeur Jan vertrokken om een uitgebreide rondrit te maken door de mooie Zuid Limburge heuvels. Inderdaad; wie schoan os Limburg is..

In Vaals hebben wij met z’n allen een glasblaas demonstratie bij de Italiaanse glaskunstenaar Gerardo Cardinale bijgewoond. Een van onze gasten mocht ook zelf een bol blazen. Vervolgens het letterlijke hoogtepunt (322 meter boven NAP) van de reis: een lekkere lunch bij restaurant De Bokkerijder op het drielandenpunt in Vaals.
Hier werd niet alleen genoten van de lunch, maar werden ook leuke liedjes gezongen samen met George Bakx.

Na de middag zijn we door de Voerstreek gereden, om vervolgens een stop te maken bij   Le Moulin tegenover de Abdij in Val de Dieu. In de tuin konden wij allemaal bij elkaar in de schaduw genieten van heerlijke drankjes. Om 17 uur zijn we vertrokken naar Geleen, om daar moe, maar na een super leuke dag, te kunnen poseren voor de foto.

/imagecache/lg/uploads/2023/06/busreis-2023.jpg

De  Kiwanis Geleen leden hebben de mensen vervolgens weer veilig naar huis gebracht.

We bedanken onze sponsoren die deze reis mede mogelijk hebben gemaakt. We hebben Kiwanis Geleen weer mooi op de kaart kunnen zetten.

Voor een kort filmpje van de reis klik op onderstaande foto

/imagecache/original/uploads/2023/06/busreis-2023.png