Ouderenbusreis

Kiwanis Geleen op stap met de jongeren van toen!

Kiwanis Geleen staat volledig achter de doelstelling van de Kiwanis organisatie: “serving the children of the world”. Maar… we vergeten hun grootouders niet.

Iedere 1 a 2 jaar maken wij met iets oudere mensen een tocht door Zuid Limburg en de Belgische Voerstreek. Onze gasten worden aangedragen door huisartsen, dagzorg centra en door de leden zelf. De leeftijd varieert van 75 tot en met 95 jaar en in totaal gaan meestal 50 mensen mee voor wie dit een van de weinige uitjes in het jaar is.

’s Ochtends worden de mensen door onze leden thuis opgehaald en na koffie met vlaai gegeten te hebben, vertrekt de bus. Om 17.00 uur zijn we weer terug in Geleen en brengen we de ouderen weer naar hun huis. De mensen zijn meestal super enthousiast en dankbaar. Er zijn aan deze dag geen kosten verbonden voor onze gasten.