Soiree 2014 met Edsilia Rombley

Poliepen op de stembanden van Ben Saunders dreigden de tweejaarlijkse Soiree van Kiwanis Geleen in het water te laten vallen. De operatie van Ben is enkele keren uitgesteld. Bij het laatste uitstel werd het duidelijk dat de winnaar van The Voice of Holland 2011 niet in staat zou zijn om op 6 november op te treden in De Mondial in Beek.

6 November is duidelijk geworden dat een geweldige vervanger beschikbaar was: niemand minder dan Edsilia Rombley. De Nederlandse zangeres, bekend van de Soundmixshow en het Eurovisiesongfestival zal voor het eerst optreden in de Mondial.

De zangcarrière van Rombley begon in de jaren negentig als een grap. Samen met enkele vriendinnen vormde ze de R&B groep Dignity. In 1996 won Rombley de finale van de Soundmixshow met een imitatie van Oleta Adams. In 1998 haalde ze de vierde plaats op het Eurovisiesongfestival met het door Fluitsma & Van Tijn geschreven nummer Hemel en aarde. Edsilia werd vierde en haalde toen het beste resultaat sinds de winst van Teach-In in 1975. Nu staat Edsilia Rombley op donderdag 6 november op tweejaarlijkse Soiree van Kiwanis Club Geleen. Dit is een evenement om geld op te halen voor goede doelen in de regio Geleen en omstreken.

De Soiree heeft in 2012 ruim €13.000 opgebracht. in 2014 is een deel van de opbrengst bestemd voor het internationale Stop Tetanus project van Kiwanis. Wereldwijd hebben Kiwanis clubs hun krachten gebundeld met Unicef om samen $110 miljoen op te halen om zo een eind te maken aan tetanus bij moeders en pasgeborenen. Deze dodelijke zieke eist jaarlijks het leven van 60.000 onschuldige baby’s en een groot aantal vrouwen.

Een ander deel van de opbrengst is bestemd voor om projecten en initiatieven in de eigen regio te ondersteunen. Zo maakt Kiwanis Geleen zich al jaren sterk voor kinderen in Geleen die een extra steuntje nodig hebben. Ook steunt Kiwanis projecten als Stichting ’t Kweske, organiseert de club regelmatig een ouderenbusreis en sponsort ze de jaarlijkse Kiwanis Award op de M&P Feesten in Geleen.

De Soiree werd inmiddels voor de twaalfde keer gehouden en staat bekend als een spetterende all-inclusive avond met eten, drinken, live muziek en dans.